Skall jag eller skall jag inte....

Vi har levt många år tillsammans du och jag, vi har gått genom skratt och gråt, vått och torrt. Men det fattas något. Jag känner mig inte tillfreds, inte glad.

Jag vill skiljas.

Jag vill inte leva alla mina dagar tillsammans med dig. Jag ångrar mig.

Jag vill skiljas.

Men hur gör man då? Är det svårt? Är det många papper man måste fylla i? Kan jag göra det själv? Måste jag ha en advokat? Kostar det mycket?

**********************************************************************************

Är det tankar du tänkt och frågor du har ställt dig men inte kommit längre än så? Är dessa funderingar så snåriga att de hindrar dig från att gå vidare?

Här kan du få lite vägledning angående de praktiska angelägenheterna vad gäller skilsmässa.

Välkommen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej - bit ihop och gör din plikt inför Gud!

Skild sa...

Men det är väl ändå inte gud man är gift med?!

Anonym sa...

Jag har nyligen upptäckt att min hustru porrsurfat, samt utväxlat bilder på könsorgan med andra män. Vi har varit gifta i snart 2 år och ofta pratat om hur lyckliga vi är, och hur bra vårt förhållande är, när jag upptäcker detta. Jag är så chockad att jag inte finner ord för det, likaså alla i vår omgivning. Hon har omgående fått flytta ut, men jag är tveksam till skillsmässa, jag anser också att jag faktiskt lovat inför Gud att älska henne i nöd och lust! Detta är väl nöden? Man ska nog bita ihop, som tidigare sa, men hon får upplösa äktenskapet, då har inte jag felat inför Gud. OBS! Jag är inte religös, men anser att äktenskapet som prästen sda är instiftat av Gud och skall av människor ej skiljas.